«ΝΑΙ, ο Σαρκοζί είναι ηθοποιός. Λέει άλλωστε και ο ίδιος για τον εαυτό του: "Δημιούργησα το πρόσωπό μου", σε αντίθεση με αυτό που είναι στην πραγματικότητα. Όπως ο ηθοποιός, ο πολιτικός υποχρεωτικά πρέπει να γοητεύει, βρίσκεται διαρκώς πίσω από τις λέξεις του άλλου, σε αναζήτηση του εαυτού του. Και αυτός ετοιμάζεται πριν βγει στη σκηνή. Μακιγιάρεται, έχει τρακ. Και αυτός μετά από μια εμφάνισή του ρωτά αν ήταν καλός και αν άξιζε το χειροκρότημα. Από αυτή τη άποψη είναι ένας εξαιρετικός ηθοποιός. Αντίθετα η Σεγκολέν Ρουαγιάλ, ωραία και λαμπερή, είναι μέτρια ηθοποιός. Δεν έχει το σωστό τόνο στη φωνή της, δεν στέκεται καλά. Ίσως αυτό πλήρωσε.» Γιασμίνα Ρεζά, συγγραφέας, έγραψε το προσωπικό ημερολόγιο του Σαρκοζί (Ελευθεροτυπία/ Νouvel Observateur).
«ΝΑ ΜΗΝ κινδυνεύσουν οι εθνικοί μύθοι. Γιατί μπορεί να μην υπάρχει κράτος στην Ελλάδα, αλλά οι εθνικοί μύθοι περισσεύουν. Μόνο που θα πρέπει επιτέλους να διαλέξουμε: εθνικοί μύθοι ή κράτος; 2007, Κώστας Καραμανλής και Γιώργος Παπανδρέου. Ο ανιψιός και ο εγγονογιός. Δυο επώνυμα αδειανά. Δυο κόμματα για άλλοθι. Η μάσα συνεχίζεται. Βαφτίζεται "μεταρρυθμίσεις" ή "εκσυγχρονισμός" - ο περιούσιος λαός όλα τα χωνεύει. Κάηκε η Πελοπόννησος. Τραγωδία. Τραγωδία σαν κωμωδία. Ο τόπος που μας έδωσε τόσους άξιους πολιτικούς, ο τόπος που γέννησε τόσες πολιτικές προσωπικότητες κάηκε. Ευτυχώς που δεν κάηκε κανείς απ' αυτούς τους μεγάλους άνδρες και θα συνεχίσουν να μεγαλουργούν - να μεγαλουργούν και να αναπαράγονται. Το ίδιο και οι ψηφοφόροι τους. Όλοι βουτηγμένοι στο εθνικό μεγαλείο, στους εθνικούς μύθους και στην εθνική παράνοια. Όχι, δεν είμαστε αθώοι. Η Ελλάδα παίρνει αυτό που της αξίζει. Δεν επένδυσε τίποτα, λαμβάνει όλεθρο. Έχει και ο καπιταλισμός κάποια αξιώματα. Οι εθνικοί μύθοι δεν είναι καπιταλισμός. Δυστυχώς δεν αξιωθήκαμε έναν καπιταλισμό της προκοπής. Αν το είχαμε καταφέρει, τα πράγματα θα ήταν πολύ καλύτερα - για όλους μας. Το κράτος δεν κατέρρευσε. Απλώς, δεν υπάρχει. Δεν υπήρχε ποτέ.» pitsirikos.blogspot.com
«ΣΤΟ ΣΤΟΥΝΤΙΟ του στο Τσέλσι ο Κουνς απασχολεί περισσότερα από 80 άτομα. Έξι-επτά από αυτούς κάθονται μπροστά σε μεγάλες οθόνες υπολογιστών στο εξωτερικό γραφείο, όπου πρόσφατα συνάντησα τον καλλιτέχνη. Ανυπομονεί να με ξεναγήσει. Στο μεγάλο δωμάτιο πίσω από το γραφείο υπάρχουν περισσότερα από είκοσι νέα έργα του σε διαφορετικές φάσεις το καθένα. Κάθε καμβάς in progress έχει τρεις ανθρώπους να ασχολούνται μαζί του. Επικεντρώνονται σε μικρές περιοχές του έργου, βγάζοντας αντίγραφα με ψηφιακούς εκτυπωτές.» Του Calvin Tomkins από το New Yorker.
Στη δυναμική του αστικού τοπίου επιστρέφουμε ξανά μετά την καλοκαιρινή αποχή. Μια δυναμική που αποτυπώνεται στην έκθεση «Recall Athens» στην γκαλερί a.antonopoulou.art με φωτογραφίες τριών σημαντικών δημιουργών. Οι καλλιτέχνες Γιώργης Γερόλυμπος, Πάνος Κοκκινιάς και Νίκος Μάρκου καλούνται να δώσουν το δικό τους στίγμα πάνω στην ερμηνεία επιμέρους χαρακτηριστικών μιας μεγαλούπολης ικανών να προξενήσουν και να κεντρίσουν το ενδιαφέρον. Ο φωτογραφικός φακός τους έχει σκοπό να συλλάβει και να καταγράψει τις εγγεγραμμένες πληροφορίες πάνω στον αρχιτεκτονικό, κοινωνικό και οικονομικό ιστό της σύγχρονης Αθήνας. Πληροφορίες που χωρίς να υποκύπτουν στην ευκολία της κοινής αισθητικής, αναζητούν την κρυμμένη γοητεία μιας πόλης που κατηγορείται για πληθώρα αισθητικών και λειτουργικών παραβιάσεων και προβλημάτων. Επάνω βλέπουμε έργο του Γιώργη Γερόλυμπου. Διάρκεια έκθεσης μέχρι 13 Οκτωβρίου 2007.
-ΚΑΤΕΡΙΝΑ Ι. ΑΝΕΣΤΗ - kanes@naftemporiki.gr-
No comments:
Post a Comment