ΜΙΑ ΑΠΟ τις κλασικές συμβουλές που προσφέρει ένας κλινικός ψυχολόγος, ήδη από την πρώτη συνεδρία ψυχανάλυσης, είναι «μάθε να βάζεις όρια». Όχι στον εαυτό σου, αλλά κυρίως στους άλλους. Οριοθέτησε το ζωτικό σου χώρο, δώσε σαφές περίγραμμα και ορισμό του προσωπικού σου απαραβίαστου, ακόμη κι αν χρειαστεί να ορθώσεις απαγορευτικές πινακίδες - προσοχή, στο βάθος άγριος σκύλος. Αυτά ακριβώς τα αντανακλαστικά της οριοθέτησης είναι όμως τα πλέον αδρανοποιημένα και καταπιεσμένα, αυτά που δέχονται τις μεγαλύτερες αυθαιρεσίες και παραβιάσεις από την καταιγίδα χυδαιότητας και κυνικής αδιακρισίας που συντονίζεται από τα μέσα ενημέρωσης. Μια καταιγίδα που όχι μόνο μας βρίσκει απροετοίμαστους, αλλά μας εθίζει σε ένα είδος ναρκοληπτικής αναισθησίας. Δεν ξαφνιαζόμαστε πια, απλά ανασηκώνουμε τους ώμους.
ΒΡΕΘΗΚΑ ένα μεσημέρι στο σπίτι με την τηλεόραση ανοιχτή και είδα πάνελ με αστραφτερές, κοφτερές οδοντοστοιχίες και λυμένα εξτένσιονς (και ζωνάρια) να κατασπαράζουν ένα ζευγάρι επωνύμων που βρίσκεται σε διάσταση. Ενα νεαρό ζευγάρι από τα πιο διακριτικά, ταλαντούχα, με παιδιά, που αποφάσισε να στρέψει τις προσωπικές διαδρομές του. Για να βρεθεί η ζωή τους φτυμένη στην οθόνη, έρμαιο κάθε άσχετου, ηλίθιου υποκειμένου, που φοράει την ψείρα μικρόφωνο στο πέτο και αγορεύει live. Τι μπορεί να σώσει έναν άνθρωπο από αυτή την ξεδιάντροπη, παρά την ανθρώπινη φύση και προπάντων αναίτια επίθεση; Από πότε η προσωπική ζωή, οι ανασφάλειες και τα βαθιά συναισθήματα γίνονται παραγέμισμα τηλεοπτικού χρόνου εν μέσω διαφημίσεων, από πού και ως πού γεμίζουν σελίδες tabloid εντύπων για να κάνουν τον κύριο εκδότη πιο χαμογελαστό και με περισσότερες τρίχες στο έρημο τοπίο του κρανίου του;
ΝΑ ΤΟ ΞΕΚΑΘΑΡΙΣΟΥΜΕ. Αυτό δεν είναι κουτσομπολιό. Είναι τοξική, επιδημική κακία, αναίτια και καταστροφική. Που γίνεται ακόμη πιο απροκάλυπτη και επικίνδυνη, όταν συνοδεύεται από θεματικές σφήνες για κανόνες savoir-faire, ενδυματολογικές οδηγίες και συμβουλές τρόπου ζωής. Επιτέλους, ας βάλει κάποιος τα όρια σ' αυτό το lifestyle της ανεπίστρεπτης αποκτήνωσης. Ή μήπως είναι ήδη πολύ αργά;
To εικονόστιγμα της ποπ κουλτούρας
Στο πλαίσιο της περιήγησης στα δημιουργικά γραφεία του Ψυρρή -Design walk- το Bios εκθέτει έργα από τη δημιουργική ομάδα Εboy. Η βερολινέζικη ομάδα συγκροτήθηκε πριν από οκτώ χρόνια από τους Steffen Sauerteig, Svend Smital και Kai Vermehr. Από τότε μέχρι και σήμερα η ομάδα των Eboy έχει επιμεληθεί πλήθος εφαρμογών στο χώρο του graphic design.
Πηγή έμπνευσης και βασική πρώτη ύλη δημιουργίας για την ομάδα των Eboy αποτελεί το εικονόστιγμα, η αρχετυπική μονάδα της ψηφιακής εικόνας, το κοινώς επονομαζόμενο pixel. Διατάσσοντας τις στοιχειώδεις αυτές ψηφίδες, οι Eboy καταλήγουν σε σύνθετες και άρτιες από εικαστική άποψη εικόνες και τρισδιάστατες ισομετρικές εικονογραφήσεις. Το μοναδικό στιλ της τετραμελούς πλέον ομάδας τής έχει χαρίσει πλήθος θαυμαστών καθώς και εντυπωσιακό πελατολόγιο στο οποίο ανήκουν πασίγνωστα brands, όπως η Adidas, το MTV, η Coca Cola και η Renault. Στο χώρο του Bios Main θα προβάλλονται σε συνεχή ροή εικόνες από το σύνολο της δουλειάς των Εboy.
-ΚΑΤΕΡΙΝΑ Ι. ΑΝΕΣΤΗ-
Sunday, February 18, 2007
Subscribe to:
Post Comments (Atom)
No comments:
Post a Comment